
Patchnotes 0.16.1.3
V následujícím článku vám přinášíme přehled změn a nových funkcí, které představil patch 0.16.1.3

Změny
- Změna herního období na jaro;
- Vypnuta méně optimální technologie vykreslování průhledných objektů. Cílem této změny je zlepšit výkon herního klienta ve všech lokacích;
- Optimalizována technologie vykreslování baterek a lamp;
- Přidána možnost měnit předvolby modelu DLSS v raidu.
Vylepšení chování AI
- Upraven systém detekce nepřátel pro AI. Nyní si boti všímají a ztrácejí cíl z dohledu postupně, nikoli okamžitě. Rychlost detekce je ovlivněna mnoha faktory: povětrnostními podmínkami, vzdáleností, úhlem k cíli:
- Čím dále je nepřítel, tím déle trvá jeho detekce;
- Čím větší je úhel mezi pohledem bota a nepřítelem, tím déle bude trvat jeho detekce;
- Čím silnější je mlha a/nebo déšť, tím delší je rychlost detekce nepřítele a kratší maximální dosah detekce nepřítele;
- Vliv mlhy a deště na viditelnost se ruší, pokud se bot i cíl nacházejí uvnitř;
- Rychlost detekce je nelineární a na velmi krátkou vzdálenost je vliv úhlu mnohem menší než na větší vzdálenost;
- Snížení viditelnosti je kombinací všech těchto faktorů.
- Upraveny koeficienty vlivu detekce siluety nepřítele. Bot nejrychleji detekuje stojící cíl, pak krčící se cíl a nejpomaleji ležící cíl;
- Upravena viditelnost AI v závislosti na vegetaci. Odstraněna schopnost vidět nepřítele skrze mezery ve vegetaci na střední a velkou vzdálenost pro všechny boty, včetně Bosse, s výjimkou Zryachiy, Birdeye a BTR. Nyní již boti nevidí skrze mezery ve stromech a keřích, ale pokud je mezi oddělenými porosty mezera, bot bude stále schopen nepřítele vidět. Tento systém bude v budoucích patchích dále vylepšován, aby byl ještě předvídatelnější;
- Běžné AI všech úrovní obtížnosti, scav snipeři, rougové, a guardi (kromě samotných bossů) nyní vždy přepínají na střelbu jednotlivými zbraněmi, pokud bojují na velkou vzdálenost. Při soubojích na blízko může bot přepnout na plnou automatickou palbu, pokud jeho zbraň tuto možnost má;
- Snížení vzdálenosti, na kterou boti předávají informace o nepříteli. Dříve, pokud bot spatřil nepřítele nebo ztratil kontakt s dříve spatřeným nepřítelem, hlásil to ostatním botům ve svém okolí. To vytvářelo příliš velký tlak AI na hráče, kdy skupiny botů spolupracovaly a útočily na hráče v úkrytu. Po této úpravě byla vzdálenost předávání informací snížena na 50 metrů, pokud bot není ve skupině. Boti AI Scav se však mohou seskupit a v takovém případě se informace předávají na větší vzdálenost;
- Běžná AI všech úrovní obtížnosti již nemůže používat potlačovací palbu. Tato schopnost je stále dostupná pro raidery, roguny a bosse s guardy. Dříve AI používala potlačovací palbu na nepřítele za krytem. Náhodné zabití přes tenký kryt s potlačující palbou vytvářelo pocit, že AI vždy sleduje hráče přes zdi, což vedlo k většinou negativnímu zážitku ze hry;
- Zvýšena dočasná ztráta přesnosti AI při zásahu o 30 %;
- Spawny AI scavů nebudou tolik opakované. Pokud bod spawnování botů není blokován okolními hráči, ale byl již dříve využit, bude mít neustále se zvyšující časovač dostupnosti;
- Jediný hráč již nebude spouštěčem příliš velkého počtu spawnů botů. Pokud je konkrétní hráč velmi úspěšný v zabíjení botů v rámci jednoho raidu, systém již nebude udržovat dynamickou míru a vytvářet neustálý příliv botů. Jednotlivý hráč může být spouštěčem náhodného počtu nepřátel, ale ne více než určité hodnoty;
- Běžná AI všech úrovní obtížnosti, včetně sniper scavů, již nebude jako první střílet na velkou vzdálenost, i když zjistí nepřítele. Nyní, pokud je nepřítel detekován na velmi velkou vzdálenost, se bot, který si není jistý svými schopnostmi, raději kryje a přejde na vyčkávací taktiku. Pokud však hráč sám bota odhalil a zaútočil na něj, bot střelbu opětuje;
- Vylepšený systém určování polohy AI. Tato změna pomůže zlepšit jejich chování ve skupině a snížit počet situací, kdy se boti pohybují příliš blízko sebe nebo obsazují stejný kryt. Díky tomuto systému budeme moci efektivněji opravovat chyby související se vzájemnými kolizemi botů.
Opravy
- Opraven problém, kdy hitbox hrudníku nedostal poškození, pokud kulka prošla paží před zásahem hrudníku;
- Opravena řada drobných chyb týkajících se chování bota, pohybu, zaseknutí, polohování, viditelnosti cíle a střelby;
- Opraveno několik problémů, které způsobovaly průchod botů zavřenými dveřmi. Systém interakce s dveřmi bude v budoucnu upraven a budeme sledovat související problémy, pokud se objeví;
- Opraveny různé problémy s vykreslováním průhledné geometrie a konflikty s různými vizuálními efekty, jako je kouř, voda, oheň a mlha;
- Opravena příčina ostrého zvuku při nasazování náhlavních souprav během silného větru;
- Opravena 100% pravděpodobnost zlomeniny ruky po neúspěšném QTE v tělocvičně;
- Opraveno vyvážení hlasitosti střel zasahujících hráče;
- Opraven nesprávný dozvuk v některých oblastech na Interchange;
- Opravena příčina chybějících úkolů řidiče BTR u některých hráčů, kteří splnili všechny potřebné požadavky v režimu PvE;
- Opravena příčina chyby 228 při přetahování předmětů do skrýše po aktualizaci herní edice;
- Opravena příčina chybějících bonusů edice The Unheard pro některé hráče v režimu PvE;
- Opraven problém s helmou NFM HJELM, která neblokuje poškození zadní části hlavy;
- Přechody mezi lokacemi v režimu PvE budou nyní zohledňovat online/offline režim, který hráč zvolil před zahájením prvního raidu.
Zdroj: https://forum.escapefromtarkov.com/topic/41410-aktuality-a-novinky/page/22/
Náhodné články
Velká novinka právě dorazila pro…
Nevíš co a jak na začátku…
Od chvíle, kdy Escape from Tarkov spatřil…