Patchnotes 0.14.0.0 - Spolu s tím je i WIPE

Patchnotes pro Escape from Tarkov 0.14.0.0. Spolu s patchem bude proveden wipe!!!! Tato aktualizace nebude mít vliv na hru Escape from Tarkov: Aréna a postup hráčů.

Patchnotes 0.14.0.0 - Spolu s tím je i WIPE

Nový obsah

Ground Zero

Do hry byla přidána nová mapa Ground Zero, která se nachází v centru města Tarkov.

Mapa obsahuje velké množství infrastrukturních zařízení moderního města: banky, kavárny, restaurace, obchody, lékárny atd. To vše se tyčí nad mrakodrapy Tarkova. V samotném centru mapy se nachází hlavní ruská pobočka společnosti TerraGroup, kde původní konflikt začal. V prostorách tohoto zařízení došlo k nejprudším střetům mezi agenty USEC PMC a OMON.

Mapa je určena pro začínající hráče od 1. do 20. úrovně;
PMC vyšších úrovní (20+) nebudou mít na mapu přístup;
Scavové budou mít do lokace přístup na jakékoli hráčské úrovni;
Do lokace byly přidány nové startovní úkoly;
Do lokace byly přidány vizuální nápovědy pro nové hráče;
Úkoly "Debut", "Kontrola-Checking" (přejmenován na "Prověrka-Background Check"), "Nedostatek-Shortage", "Dodavatel-Supplier", "Pistolník - 1. část- Gunsmith-Part.1" obdržely aktualizované textové popisy.

Nový Boss - Kollontay

Do hry Streets of Tarkov byl přidán nový boss Kollontay. Jedná se o bývalého důstojníka MVD (Ministerstvo vnitra), během své služby u orgánů činných v trestním řízení měl pověst podlého člověka, jehož chování se jeho spolupracovníci občas obávali. Během své práce se často uchyloval ke své oblíbené metodě výslechu - gumovému obušku, stejně jako k jinému než zákonnému nátlaku na někoho, kdo mu nebyl po chuti. Díky své fyzické síle a odvážné povaze si po událostech skandálu TerraGroup vytvořil gang a začal dělat to, proti čemu měl nedávno sám bojovat - loupit a banditovat. Ještě před konfliktem však často poskytoval ochranu místním "obchodníkům". Známé jsou například jeho dobré vztahy s Kabanem.

Kollontay má malý počet strážců, raději zůstává na jednom místě a občas hlídkuje na svém území. Pokud má pocit, že má převahu, může přejít k policejnímu obušku. Žije v okolí obchodního centra Klimov a Tarkovské akademie ministerstva vnitra.

 
Kabanovy nové stráže

K šéfovi Kabanovi se přidávají jeho nejbližší spolupracovníci Basmach a Gus. Od doby, kdy se Kaban aktivně zapojil do podnikání, mu slouží jako věrní spolupracovníci a řeší za něj mnoho choulostivých problémů. Jejich věrná služba a bujará povaha z nich učinily jeho nejdůvěrnější důvěrníky. Ve volném čase se tito dva "šviháci" rádi převlékali u Ragmana a pořádali ilegální pouliční závody ulicemi Tarkova ve vytuněných autech z Kabanova autosalonu.

Basmach a Gus se vždy drží v Kabanově blízkosti a nabíhají do boje za něj. Dávají přednost svému jedinečnému oblečení před bojovou výstrojí, i když občas se najdou výjimky. Basmach má zvláštní zálibu v mačetách a Gus v páčidlech.

Přepracování Shoreline:

Vizuálně přepracována většina krajiny, přičemž hlavní body zájmu zůstaly zachovány;
Přidána nová oblast - malá dobytčí farma, která je domovem pašeráků a Scavů;
Aktualizovány zdroje světla;
Optimalizována většina lokací, kompletně přepracován systém vybíjení;
Přepracovány hranice lokace: betonový plot nahrazen minovými poli a odstřelovači ve většině oblastí. Lokace je také v některých oblastech mírně rozšířena;
Přepracovány některé body zájmu, včetně přidání nových úkolů a aktivit v několika dříve prázdných zónách;
Některé oblasti byly přepracovány s cílem zlepšit hratelnost: přidán přechod přes řeku, přepracovány téměř všechny výškové úrovně a pozice odstřelovačů, stejně jako oblasti zájmu Scavů atd;
Přidáno více než 30 nových kontejnerů(loot) a stashek;
Opraveno více než 1200 vizuálních a drobných chyb.

Nové zbraně, vybavení a kořist

Přidána řada nových předmětů, modifikací zbraní, vybavení a úprav.

Nové zbraně

KBP 9A-91 9x39 kompaktní útočná puška;
KBP VSK-94 9x39 puška;
Útočná puška SIG MCX SPEAR 6,8x51 (.277 FURY) ;
kulomet Degtyarev RPD 7,62x39;
samopal Degtyarev RPDN 7,62x39;
Aktualizovány modely a animace pro karabinu Simonov SKS 7,62x39.

Změny a nové mechaniky

Úspěchy-Achievements!

Do hry byl přidán systém úspěchů (achievementů):

Hráči budou získávat úspěchy po splnění různých cílů;
Získané úspěchy nebudou ztraceny při wipeu;
Získané úspěchy si můžete prohlédnout na kartě "Úspěchy" na obrazovce postavy.
Síň slávy - Hall of Fame

Do hry byla přidána nová úkrytová zóna Hall of Fame - vitrína.

Tato zóna slouží jako místo, kde si můžete vystavit upomínkové předměty:
Za vystavení psích známek hráčů opačné frakce, které vaše PMC zabila, získáte bonus ke zvyšování úrovně bojových dovedností;
Čím vyšší je úroveň vyřazeného hráče, tím větší je bonus k dovednostem.
Předměty si můžete přidávat do oblíbených. Takové předměty se zobrazí ve vašem profilu.


Nový systém hitboxů a brnění

Hitboxy

Hlava je rozdělena na samostatné jednoduché zásahové zóny, které se shodují s ochrannými zónami přileb a masek;
Do oblasti hlavy byly přidány tři zásahové zóny: přední krk - krk, zadní krk - krk a kolizní zóna obličeje;
Zásahové zóny hrudníku a břicha jsou rozděleny na přední, zadní a boční;
zásahová zóna pánve je rozdělena na přední - třísla a zadní - hýždě. Zásahy do těchto zón způsobují poškození zóny Žaludek;
Zóny zásahu předloktí byly zmenšeny;
Na výsledném screenu (afterdead) se nyní zobrazují podrobnější informace o oblasti, která byla smrtelně zraněna. Například "Hrudník, horní část zad".

Zbroj - armory

Do hry bylo přidáno 37 balistických plátů: 7 pro hrudní část, 6 pro zadní část, 20 univerzálních plátů (pro hrudní a zadní část) a 4 pro boční části.
Balistické pláty mají své vlastní parametry specifické pro brnění: pevnost, materiál, absorpce poškození brnění, parametry ricochetu, typ brnění atd;
Balistické pláty se dělí na různé "formáty" v závislosti na velikosti a formátu sekce pancíře;
Balistické pláty nelze vkládat ani vyjímat, pokud máte na sobě neprůstřelnou vestu. Musí být nejprve odstraněny;.
Vizuální vzhled balistického plátu závisí na jeho odolnosti;
Balistické pláty se mohou na lokacích spawnovat ve vhodných oblastech a kontejnerech;
Balistické pláty jsou ovlivněny dovednostmi "Lehká zbroj" a "Těžká zbroj" v závislosti na typu balistického plátu (lehký a těžký).

Přidány samostatné zóny balistických plátů na postavě, které vizuálně odpovídají umístění v brnění:
Zóny registrace zásahu balistických plátů stejného formátu mají stejnou polohu ve všech zbrojích a nosičích plátů se sloty pro tento formát plátů;
Rozměry zón balistických plátů jsou stejné jako průměrné rozměry skutečných balistických plátů tohoto formátu.

Do vest a nosičů plátů byly přidány sloty pro balistické pláty a sloty pro integrované pancíře:
Do slotů pro pancéřové desky lze instalovat všechny balistické desky příslušného formátu. Do slotů některých pancéřových desek lze namontovat desky několika formátů. Například hrudní část nosiče plátů ANA Tactical M2 lze osadit pláty formátu SAPI a Granit;
Ochrana pancíře již není jednotná. Nyní záleží na tom, jaké oblasti pancíř vizuálně chrání. Například žádný pancíř nechrání oblast podpaží;
Odolnost neprůstřelné vesty byla přepočítána na odolnost instalované neprůstřelné vesty; 
U velkého počtu neprůstřelných vest byl přidán pancéřový límec, který chrání hitbox krku;
Byly upraveny náklady na vestu, hmotnost a postihy - některé náklady, hmotnost a postihy byly "přesunuty" na balistické pláty.
Do velkého počtu přileb byly přidány sloty pro integrované brnění:
odolnost přilby byla přepočítána na odolnost integrovaného brnění.

Integrovaná zbroj v neprůstřelných vestách a přilbách:
Ochrana brnění a přileb je rozdělena do samostatných zón podle toho, kterou část tato zóna chrání (někdy i několik zón). Jedná se o úseky s integrovaným pancířem;
Zóny s integrovaným pancířem mají vlastní samostatnou odolnost. Například nyní můžete snížit odolnost protivníkovy zóny zbroje na hrudi a nepoškodit odolnost ostatních zón zbroje, pokud ho střelíte do hrudi;
V kontrolním okně můžete přesně vidět, které oblasti vesty nebo helmy jsou chráněny a jaké je jejich hodnocení odolnosti; 
Integrované brnění nelze odstranit ani vyměnit;
Každé integrované brnění má svá vlastní nastavení specifická pro brnění: odolnost, materiál, absorpce poškození brnění, parametry ricochetu, typ brnění a další;
Integrovaná zbroj je ovlivněna dovednostmi "Lehká zbroj" a "Těžká zbroj" v závislosti na typu zbroje (lehká a těžká).

Vyvážení
Parametr poškození u různých materiálů brnění byl upraven tak, aby odrážel nové hodnoty odolnosti.

Opravy
Při opravě zbroje se odolnost rozděluje podle následujících priorit: balistické pláty (hrudník, záda, boky) a poté integrované zbroje (hrudník, límec, záda, pánev, boky, ostatní);
Balistické pláty můžete opravovat také jako samostatné položky;
Při opravě přileb se odolnost rozděluje podle následujících priorit: integrovaný pancíř (obličej, horní část, oči, čelisti, zadní část hlavy, uši, ostatní);
Integrované brnění může při opravě získat vylepšení; 
Byla zvýšena šance, že zbroj při opravě získá běžná a vzácná vylepšení.

Rozhraní
Nyní můžete zobrazit odolnost různých zón brnění a balistických plátů najetím na číslici odolnosti vesty nebo přilby. Tato funkce funguje také u nabídek na bleším trhu;
U zveřejněných nabídek na bleším trhu můžete vidět stručné informace o přítomnosti a množství balistických plátů;
U zobrazení v ikonách armorů a přileb byly přidány sloty pro balistické pláty a integrované brnění (pokud je vesta má). Pořadí slotů je vždy stejné;
Třída brnění se nyní zobrazuje pomocí ikony římské číslice. 

Překonávání překážek a interakce s překážkami  (Vaulting)

Do hry bylo přidáno překonávání překážek;
Existují dva typy skákání:
Překážka se přelézá a zůstává na ní. Například vylezení na bednu, abyste mohli střílet na nepřítele z jejího vrcholu;
Přeskočení překážky. Například přeskočení malého plotu, abyste si zkrátili cestu.
Každý z těchto typů má různé animace pro různé výšky, různé parametry spotřeby výdrže a výdrže rukou a různé rychlosti akce v závislosti na negativních účincích;
Během sprintu můžete přeskakovat překážky, aniž byste měli za cíl je přelézt (Vaulting);
Pokud je skákání (vaulting) prováděno při chůzi, bude hlasitost těchto akcí znatelně nižší než při skákání a sprintu;
Pro pohodlnější překonávání překážek byla do nastavení hry přidána možnost: "Překonávání středně velkých překážek", kde si můžete vybrat "Automaticky" nebo "Klávesovou zkratkou". Pokud vyberete možnost "Automaticky", vaše postava bude sama přelézat překážky střední a malé výšky. Pokud zvolíte "Hotkey", budete muset pro zahájení skákání přes klenbu stisknout klávesu "Jump", ale tímto způsobem můžete přesněji ovládat činnost postavy;
Postava se nyní zastaví, pokud při chůzi nebo sprintu narazí na zeď.

Přechod přes rameno

Do hry byla přidána možnost přesunu střelných zbraní z pravého ramene na levé a zpět. To může být užitečné, když chcete střílet z levé strany, zatímco jste za krytem;
Přechod přes rameno je k dispozici při chůzi, krčení, naklánění a dalších činnostech;
Přechod ramenem není k dispozici při střelbě v leže a při střelbě naslepo nad hlavou a do boku;
Umístění zbraně na levé rameno přináší postih - zbraň se při pohybu navíc kymácí.

Nastavení ovládacích prvků

Upozornění: Všechna nastavení ovládacích prvků byla vrácena na výchozí hodnoty.

Přidána akce "Přechod přes rameno", výchozí klávesa je "Myš4";
Přidána akce "Přeskok", výchozí klávesa je "Mezerník", typ stisku je "Průběžný - Continuous";
Akce "Skok" byla přeřazena na klávesu "Mezerník" s typem stisku "Uvolnit - Release". Před změnou nastavení těchto ovládacích prvků si je vyzkoušejte ve hře.

Přednastavené načítání munice

Nyní můžete ukládat nastavení (předvolby-presety) pro postupné nabíjení munice do zásobníků a také rychlé nabíjení zásobníků pomocí těchto předvoleb; 
Hráči mohou jednotlivé předvolby pojmenovat, vybrat příslušnou předvolbu pro nakládání, zobrazit její obsah a porovnat ji s jinými předvolbami pro nakládání;
Předvolba nabíjení zásobníku je rozdělena do tří bloků:
"Nahoře" - kolik a které náboje budou nahoře v zásobníku/pásu, tj. které náboje budou první; 
"Loop" (Smyčka) - Kolik a které nábojnice se budou cyklicky načítat v zásobníku/pásu; 
"Bottom" - Kolik a které nábojnice budou na dně zásobníku/pásu, tj. které nábojnice budou poslední.
Můžete vytvořit až 30 jedinečných předvoleb nabíjení zásobníku, přičemž pro každou ráži je stanoven limit 5 předvoleb.

Nová mechanika zpětného rázu (recoilu)

Mechanika zpětného rázu byla vylepšena, aby byla realističtější a pro hráče pohodlnější. Zvláštní důraz byl kladen na zlepšení pocitu při střelbě poloautomatem a krátkou dávkou;
Nová mechanika zpětného rázu nyní zahrnuje řadu flexibilních nastavení, která umožňují upravit vyvážení na základě analytických dat a zpětné vazby hráčů;
Všechny parametry zpětného rázu zbraní byly nově vyváženy.

Služby Lightkeeper

Po splnění určitých úkolů Lightkeepera budete moci odemknout přístup k následujícím službám:

Služba "Posvátný amulet" - Lightkeeper dá postavě předmět "Posvátný amulet". Dokud má postava na sobě amulet - všichni kultisté na všech místech na vás neútočí, pokud nejsou vyprovokováni;

Služba "Podpora tuláků" - Když si hráč zakoupí tuto službu, v daném nájezdu nebudou tuláci (rogues) útočit na hráče, který si službu objednal, bez ohledu na jeho frakci. Kromě toho budou Tuláci (rogues) poskytovat palebnou podporu tím, že budou útočit na cíle, na které hráč, který si tuto službu zakoupil, zaměřil svou pozornost;

Služba "Zryachiy Support" - Když si hráč zakoupí tuto službu, v daném nájezdu budou Zryachiy podporovat hráče palbou na cíle, na které hráč útočí.

Stojan na zbraně

Nyní si můžete zobrazenou zbraň přidat do oblíbených. Tyto zbraně se zobrazí ve vašem profilu.

Zobrazitelné profily

Byla přidána možnost zobrazit profilovou stránku jiného hráče;
V profilu hráče si můžete zobrazit:
Výstroj, kterou je hráč vybaven;
Stručné statistiky; 
Získané vzácné úspěchy-achievements;
Oblíbené zbraně zobrazené ve stojanu se zbraněmi;
Oblíbené předměty zobrazené v Síni slávy.
Profily hráčů lze zobrazit na kterékoli obrazovce hry (včetně obrazovky ukončení nájezdu po smrti jiného hráče).
 
UMĚLÁ INTELIGENCE

Upraveno mírumilovné a bojové chování AI při přechodu z jedné oblasti do druhé v rámci jedné lokace.

Změny ve vyvažování obchodování

Změněny ceny obchodníků a dostupnost munice v následujících rážích:
12,7x55 mm;
.338 Lapua Magnum;
.366 ТКМ;
5,45x39 mm;
5,56x45 mm;
.300 Blackout;
9x39 mm;
7,62x39 mm;
7,62x51 mm;
7,62x54 mm R;
9x18 mm;
9x19 mm;
.357 Magnum;
.45 ACP;
4,6x30 mm;
5,7x28 mm;
9x21 mm;
12/70;
23x75 mm;
7,62x25 mm TT
Změněny ceny obchodníků a dostupnost armorů na všech úrovních věrnosti;
Upraveny různé obchodní nabídky a výměnné obchody s nástavci na zbraně a dalšími předměty.
Změny ve vyvážení úkolů

Rozšířené odměny za úkoly: Nyní budete častěji odměňováni odemykáním dříve nedostupných obchodních nabídek, barterů, munice a receptů na výrobu zbroje;
Změněno pořadí úkolů pro Skiera mezi úkoly "Přítel ze západu - 2. část (Friend from West)" a "Nastavení"(Setup):
Nové pořadí: "Přítel ze západu - 2. část" - > "Zřízení" -> "Informovaný znamená ozbrojený" - > "Chumelení" -> "Kecy" - > "Tichý kalibr".(Friend from the West-Setup-Informed Means Armed-Chumming-Bullshit-Silent Caliber)

Změněny cíle úkolů pro:
Punisher - část 2;
Punisher - část 4;
Tarkovský střelec - 4. část.

Změny ve vyvážení řemeslné výroby (Hideout)

Upraveno řemeslné zpracování brnění: nyní je k výrobě vesty potřeba najít sadu látek a balistickou desku, která odpovídá tvaru;
Upravená řemesla pro výrobu munice. Snížena doba výroby a náklady na levnou munici.
Změny ve vyvážení munice

Byly revidovány a upraveny parametry poškození a průbojnosti pancíře u munice různých ráží.

Vyvažovací změny ústí hlavně

Byla nově vyvážena náhubková zařízení: tlumiče, flash hiders, adaptéry na tlumiče a kompenzátory.

BTR

Do hry Streets of Tarkov byl přidán BTR-82A, který cestuje mezi různými zastávkami ve městě;
Řidič BTR nabízí svým cestujícím různé služby:
"Taxi" služba:
Hráč může cestovat do jakéhokoli dostupného bodu ve městě v naprostém bezpečí.
Služba "Přesun předmětů do skrýše":
Hráč může poslat předměty do skrýše se stavem "Nalezeno při nájezdu";
Tato služba je k dispozici pouze pro PMC.
Služba "Krytí ohně":
Hráč si může objednat krycí palbu pomocí zbraní BTR, která zajistí co nejbezpečnější vysazení na místě zastavení;
Služba je dostupná pouze po zakoupení služby "Taxi";
Služba je dostupná pouze pro PMC.
Seznam zastávkových bodů ve hře Streets of Tarkov:
Pinewood Hotel;
Kino Rodina;
Zřícený jeřáb;
Bytový komplex Cardinal;
Tramvaj;
Centrum města.
BTR je neutrální vůči všem hráčům, pokud na něj některý hráč nezačne útočit jako první:
Pokud si někdo zakoupí službu "Krycí palba", BTR se stane nepřátelským. Jakmile služba skončí, BTR se opět stává neutrálním vůči všem hráčům.
Cena služby závisí na frakci (BEAR, USEC, Scav), karmě Scav, úrovni dovednosti Charisma a vzdálenosti cesty.
 

QoL

Byl změněn vizuální efekt léků proti bolesti;
Dveře do rozšířené části Úkrytu jsou nyní po postavení vždy otevřené;
Změněn systém kamery v Úkrytu ze zábradlí na volnou kameru:
Pro pohyb v prostoru: WASD;
Pro otáčení kamery: WASD: pohybujte se ve směru hodinových ručiček: Pohyb kamery: Podržte MMB + Pohyb myší;
Pro přiblížení kamery: Stiskněte klávesu Myš: Posouvací kolečko.
 

Seznam změn

Opraveno několik vizuálních chyb a artefaktů ve hrách Streets of Tarkov a Shoreline.
Opraveny nesprávné body spawnu náhodných kontejnerů ve všech lokacích.
Opraven problém, který vedl k tomu, že v některých případech nebylo zaznamenáno poškození ze zbraní pro boj zblízka.
Opraveno nesprávné chování tuláků při útoku na budovy hangáru na Majáku.
Opraven problém, při kterém zabití boti zůstávali stát.
Opravena absence záblesku z ústí hlavně při pohledu na střílejícího hráče.
Opraveno chování umělé inteligence při interakci se stacionárními zbraněmi.
Opraveny nesprávné hodnoty některých parametrů ve statistikách postav.
Opraveno nesprávné chování kamery v Úkrytu při posouvání v prvcích uživatelského rozhraní.
Opraveno několik problémů s kompatibilitou s přídavnými zařízeními ke zbraním.
Opravena možnost slyšet venkovní zvuky při pobytu uvnitř bunkru v Reservách.

Zdroj: https://forum.escapefromtarkov.com překlad: zuzu83


Náhodné články

Nastavení Tarkovu podle Toma + PostFX

Ják mám nástavenou hru?

Karate Tom

Odměna, kterou si vybrali diváci ze…

Speciální čarodějnický díl

První halloween na streamu, zde vá…